søndag 29. november 2009

Mmmmm...Biscotti

Enkelt og raskt OG skikkelig godt! Jeg smakte dette for noen dager siden (Takk, Hildegun!:)) og måtte bare prøve. Et godt alternativ til tradisjonelle julekaker...
Kakeboks fås kjøpt hos Husfliden (og sikkert mange andre steder).


OPPSKRIFT:

150 g smør
300 g sukker
1 appelsinskall, revet
3 egg
150 g mandler
100 g mørk kokesjokolade
6 dl hvetemel
3 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver

Grovhakk mandler og sjokolade. Rør smør og sukker godt sammen. Tilsett revet appelsinskall. Bland inn resten av ingrediensene. Tilsett litt mer mel omdeigen er veldig klissete. Del deigen i fire og rull hver del til en pølse, like lang som stekebrettet. Legg så rullene på bakepapir og trykk dem litt flate. Stek midt i ovnen ved 220 grader i ca.15 min. Skjær pølsene i smale skiver på skrå og stek dem videre i ca 10 min. Avkjøl kakene på rist og obbevar tørt.

Enjoy!

3 kommentarer:

  1. Dette har jeg også prøvd en gang. Funker som bare det, og et godt tips å lage til jul. Det skal jeg gjøre når bare jeg får tid...

    SvarSlett
  2. Ekstra koselig når en har gode naboer å nyte de med! :o)

    SvarSlett